Dec 8, 2010

sebelum dan selepas kahwin,apa jadi?

(sebelum kahwin)

C = cubit kiri, kanan rasa.

I = impian indah ibarat syurga.

N = nikah impian utama.
T = taat setia membawa bahagia.
A = awal dan akhir bersama-sama






(selepas kahwin)

C = cuka yang dituang pada luka.

I = iblis yang merosak minda.
N = nafsu semata-mata.
T = tuba yang dibalas semula.
A = api dalam neraka.


KASIH :
(sebelum kahwin)
K = kongsi semua suka duka.
A = abang adik, ayang anja.
S = sumpah janji di bibir sentiasa.
I = istana bahagia dah dicipta.
H = hatiku hatimu jua.


(selepas kahwin)
K = kaki tangan naik kat kepala.
A = abuk pun tara, nak makan apa??
S = simpati langsung tak ada.
I = ironi membakar jiwa.
H = hidup mati sama je.



SAYANG :
(sebelum kahwin)
S = sikit-sikit SORRY, sikit-sikit SORRY, mengada!
A = asal free mesti nak jumpa.
Y = you lap me, I lap you!
A = apa saja sanggup diduga.
N = nak itu, nak ini... mesti dapat.
G = gula-gula, coklat, teddy bear hadiah utama.

(selepas kahwin)
S = salah sikit kiamat dunia.
A = air tak sedap, basahlah mata.
Y = yang betul dia je.
A = ada takde, bagi anak reti la.
N = nak dilawan, digelar derhaka.
G = gaduh sampai lebam.

HATI :
(sebelum kahwin)
H = hanya dikau yang daku cinta.
A = air paip pun manis macam gula.
T = tak jumpa sehari boleh jadi gila.
I = igauan indah tak terkira.

(selepas kahwin)
H = hantu jembalang lagi sempurna.
A = air mata jadi teman setia.
T = tempat mengadu dah tak ada.
I = ikut hati mati, ikut rasa binasa...

nak buat macam mana? Renungkan la....


credit : kajen cyg, neng

5 comments:

  1. K= Kagum dengan entry ni
    R= Rajin awak fikir2 makna di sebalik huruf tu
    E= Entry yang menarik
    A= Amat berbakat walaupun usia muda
    T= Terbaik dari ladang
    I= Initiative yang baik lagi menarik
    F= Fikir-fikir la semua, jangan bace sahaja, renung-renungkan...

    p/s: nak minta feedback untuk cerita hikayat yg say akarang ni... jenguk ye.. kalau baik nak sambung lagi.. ni saya bagi link...
    http://timelineskasih.blogspot.com/2010/08/ep-1-hikayat-seri-anggar.html

    ReplyDelete
  2. haha..kalo jadi gini, haihhh...

    ReplyDelete
  3. :)mi xpasti nak komen apew..tp,,kali ny ika membuat satu karya y lain dari y len..sape2 pun boleh terkena..hehe..y pasti,,mi xnk 2 jd dlm hdp ika....

    ReplyDelete
  4. cane nak buat wishlist ek? sini r forumnya.. ada gurlz tanya http://www.gengblogger.com/thread.php?t=3601&c=1

    ReplyDelete