Jan 2, 2011

second tag- food tag?

Huh.. huh.. PENAT adalah perkataan yang sesuai untuk situasi sekarang.. Ngaaa.. baru sekadar sapu kat ruang atas tu dah penat,haha.. Tapi siyess r, memang tahap nak dapat AMPUSSSS.. ampus atau dalam kata lain asma! Ampus biasa guna kat sabah je, kat semenanjung kurang pasti. Bukan aku tinggal kat sana pun, balik kampung kat Sepang pun setahun sekali je, huhu..

Upppss.. dah membebel pulak mak nenek moyang ni. Erm, orang banyak post entry pada first Jan, aku pulak second...haha.. Sesangat ' sepadan' dengan tajuk entry hari ini, ngeee... Akey, berbalik pada tajuk ni, aku sekali lagi kena tag. Kali ini oleh..erm.. erm... tak kenal! Haha.. kira kawan baru la ek? Akey, nama dia ni Anaraudhah.  Cian dia ekk.. aku buat dia camni, haha.. Jangan marah tau! 



Tag ni berlainan sikit kot sebab pasal makanan, huhu.. Selalu tanya pasal kehidupan kita,kan? kan? So ini dia soalan- soalan tu..

Bagi 3 makanan yang korang paling suka dan sila bagi specific nama makanan tersebut and the way u like.

- 1st mestilah masakan ibu, aku rasa korang sume pun camtu kan? hehe..
- Nasi gorenk, yang ni memang aku pesan kat mana- mana...
- belacan dan ulam, kalau aku dah kenyang tahap gaban pun memang takkan terlepas kalau nampak benda ni.
Suke makan benda yang pedas- pedas sampai telinga panas!

Jenis air apa yang paling korang suka?

Air sejuk- sejuk dan tak bergas gegiler macam Coke!

Which type of food yang korang prefer? Pilih 3...
Malay, Chinese, Japanese, Western, Italian, Mexican, Arabian

- Malay, Western dan Arabian.. Yang len takuttt..haha

Apa makanan yang korang paling expert masak? Dalam erti kata lain, takyah tengok resipi tapi at the same time bila orang rasa akan kata.. Wah, giler sedap!

- Air
- telur gorenk
- ikan masak sos
- ayam masak kicap
- nasi
- megi..
Haaa.. amik ko! nampak sangat pemalas nak masak! huahua..Aduss..camne nak jadi bini orang ni? Ngaaa...

Semahal mana korang bayar untuk makanan korang?

e... Ini aku tak bape suke! Aku ni dahla makan ikut sedap..haha... takdela, ikut kemampuan la..kalau duit banyak, boleh p mamam Kfc yang lebih sepuloh Hinggit tu..

Beri restoran pevret. Apa makanan paling sedap?

Tarakk woo... Jarang p restoran, ahakkks.. lebih suka mam kat uma.. Boleh melantak sesuke aty.. =)

Ayam, itik, lembu, kambing, puyuh, burung wak2, rusa, landak, merpati, ayam denak..
Mana satu yang korang suke? Kalau korang suke tapi takde dalam list, gtau ek..

- aYAM.. tu dah semestinya!
- lembu, aku suke mam sup daging tu je..
- rusa, penah mam satu potong je..bukan sepotong yang besarrrr tu! Gegiler aku nak habiskan?
- udang aku suke.. suke...
Yang len tu tak tahu dan tak pernah rasa..


Apa makanan yang selalu remind korang terhadap pasangan korang? Kenapa?

Aiskrim.. Sebab masa kat PLKN dulu, dia selalu bagi..hehe

Kalau pergi rumah orang, korang akan berharap orang tu hidang apa?

Makanan yang soddaaappp gitttuuu..

Makanan yang korang tak boleh telan nak langsung. Sama ada tak sedap tau tak boleh nak telan langsung.

- Ubat, dulu- dulu r.. penghujung PMR tu baru aku setat belajar telan..haha..
- Laksa, mi yang besar gegiler tu..
- rojak.. biasa amik telur je..
- sayur- sayur yang ade la.. banyak, malas nak list..

Menu raya yang paling disukai.

Rendang ayam...

Jajan/ cekedes yang korang suke.

Xtau r.. sume aku bantai..huhu

Beri 2 makanan yang emak korang masak yang korang paling suke?

Rendang ayam dan nenas masak kariii... GULP!!

Makanan yang paling pedas pernah korang makan.. sape masak?

Sambal ikan bilis, Pak lang masakk... tu pun stetlah diRAYUUUU...haha,lolx...

Korang kalau jumpa orang yang tag ni, korang akan hidang apa?

Air bujang je.. haha, takde la, gurau je k.. Agaknya hidang kek kot..woah!

Sila tag 5 orang dan Paksa diorang buat tag ni..

PAKSA ek? akkeyy..haha..







Dah.. tag tersebut dah habis dijawab k cik ana cayang, hehe.. Sekarang ni nak p mamam dulu, pastu nak kemas sume barang- barang.. pastu p uma kjen jap. Amboiii..amboiii....

1 comment: