Mar 28, 2011

Masalah blogger sekarang,haihhhh

Dah reda pasal entry semalam tu, hari ini digemparkan lagi dengan satu isu yang menyentuh sensitiviti kita, iaitu mengutuk agama islam. Tadi petang aku buka facebook, nampak kawan- kawan kolej aku dulu agak emo pasal seorang perempuan ni. So aku pun tanpa ragu- ragu bukalah profile dia. Astagfirullah, hebat betul dia mengutuk Nabi kita, Nabi Muhammad! Hebat betul ke dia tu sampai nak cakap yang bukan- bukan tentang orang yang semulia nabi kita? Wallahualam. Aku tak nak ulas lebih panjang lagi pasal ni. Dah banyak komen yang maki hamun perempuan tu, still tak sedar diri juga.

Tengok, aku pun dah terikut- ikut emo sekali ni. Hampir lari daripada tajuk sebenar. HUHU. Akey, tajuk kali ni cumalah pendapat daripada seorang blogger picisan macam aku ni. Tak berniat apa- apa pun. Nak baca, silakan. Tak nak udahh... Tak paksa. :)

Blog ni asalnya bertujuan untuk berkongsi maklumat dan pendapat serta kehidupan kita kepada orang lain, tak kiralah blogger atau tak. Semuanya merupakan pembaca kita. Tetapi apa yang aku lihat sekarang ni, perggghh.. blog bertujuan untuk mendapatkan populariti ( ayat pasar ) . Betul ke? Entahlah. Tepuk dada tanyalah hati, eceh!

Sekarang ni, jom kita tengok pulak perangai blogger yang agak berkira sesama blogger. XD

1. IKLAN
Amboi, pasal iklan ni bukan main lagi. Kalau boleh semua iklan nak sumbat kat dalam blog. Lepas tu, siap letak text " kliklah iklan saya, bukankah tolong- menolong itu amalan mulia ? ". Time blogwalking kat blog orang lain pulak, " malaslah nak klik iklan dia ni. Aku klik pun bukannya duit datang kat aku!"

2. KOMEN
Membaca dengan penuh semangat, sampai habis pulak tu. Bila sampai je part komen, " lama pulak nak scroll blog dia ni, ahh malaslah nak komen! Lagipun dah berlambak kot komen dia ni. Blog aku tak ada pun banyak komen,Puiii! "

3.  FOLLOW- MEMFOLLOW
Akey, abaikan ayat yang kurang hebat tu. " i follow u, u follow i ". Pastinya ayat ni merimaskan, betul tak? Kadang- kadang dah macam satu arahan pulak. " Do follow me! " Amboiii, bukan main lagi. Suka hati oranglah nak follow atau tak. Jangan paksa, tak baik. Dulupun aku agak naif pasal ni tapi aku sedar yang blog aku ni bukannya bagus sangat nak suruh orang follow. So, sampai sekarang aku cuma invite untuk singgah kalau sudi, kalau tak, tak apalah. Tapi tak suruh pun diorang follow, biar diorang follow dengan kerelaan sendiri. :) Ini tak, kalau orang follow blog korang, baru korang pergi follow baik. =.="

4. OWNER OH OWNER
Bila aku komen kat blog dia, dia tak pernah reply! Akey, aku jadi silent reader jelah. Bila tanya dia kat formspring, dia tak pernah layan! Akey, lepas ni jangan harap aku nak tanya apa- apa lagi. Bila aku follow dia, dia tak follow balik! Akey faiiinnnnn.. aku unfollow balik, amik kau!

5. Yang ini korang boleh fikir sendiri, HAHA!


pic dari google.


Ini cuma perkongsian dari apa yang dapat dilihat. Tapi korang tahu siapa korang. Jangan pulak memanas sebab entry ni, HEHE. Ada pendapat? Meh kongsi!

12 comments:

  1. Ika rasa, abg kategori yg mana? x>

    ReplyDelete
  2. @samizul.net, mcm stu pn xda plak itu.. perfekto..HAHA

    ReplyDelete
  3. lol...itulah perangai manusia...kita xleh nak ubah melainkan diorg ubah sendiri...haha...sian SE...namo mrh2 k...

    ReplyDelete
  4. Hai Syafeika, saya ni baru ada blog.satu hari tu, ada sorang follower dari indon dah follow blog saya dan jmput saya utk follow blog dia plak. Tp blog tu byk mngandungi entry S*X plak. Saya jd srba salah. Saya pun x tau nak komen cmne kat blog dia tu.Smpai skrg blom follow dia lg. (Rasanye dia tau x saya ngadu kat sini heheh).

    ReplyDelete
  5. @Mommy Agharr, hehe..sbaiknya jgn follow.. nt xpsl2 bsubahat plak..klo da follow tu sme je ertinya awk mengambil tahu ttg pkembangan blog tu.. :)

    ReplyDelete
  6. wah,sangat setuju :)
    Saya follow dgn kerelaan hati ni..hekhek...tak rasa rugi pun..blog ni best la.

    ReplyDelete
  7. Mantaplah, salam kenal je . . . :D

    ReplyDelete