Mar 24, 2011

apa ini? doodle copycat? header?

Dah berapa hari ek tak update belog? Still, alhamdulillah, masih ada lagi yang sudi menjenguk belog ini. Trimaz..trimaz. So, hari ini aku nak update belog yang dah mula bersawang ni. Sejak kebelakangan ini, aku sibuk dengan urusan header dan template. Dari pagi ke malam asyik menghadap laptop, mujur tak jadi rabun!
Memandangkan semua tu dah siap, laju je aku update belog ni,HAHA.

Ada juga yang meminta agar header tu diubah, untuk menyiapkan header tu, tempahan yang lain turut tertunggak. ( Gila, skema siot!) .HAHA. Akey, ini antara header yang telah disiapkan.







header dengan status twitter




Yang ini untuk banner pulak.





Trimaz bagi siapa-siapa yang menempah tu k. Credit to google dan OSM jugak untuk gambar- gambar comel ini, HEHE. Btw, isu copy atau mengambil doodle sekarang ni memang dah HOT di antara para blogger! Dah ramai kot yang post pasal bab ni.

Antaranya :


pinkgajahstory dan banyak lagilah.


cilok dari pink gajah XD

Yang ini post satu blogger ni, tak tahu siapa. Walaubagaimanapun, tak patutlah marah- marah kan? Memang dah salah sebab ambil tanpa kebenaran. Kalau tetap nak guna juga, buatlah page untuk credit kalau dah padam watermark tu. Akupun pernah juga ambil tanpa kebenaran ( bocor rahsia! LOLX ) , tapi watermark tak padam. Kalau padam pun, aku bagi credit.

Aku faham sangat kalau idea, lukisan dan sebagainya yang kita buat sendiri tu kena ambil dan diakui yang segala hasil tu sebenarnya dia yang buat. Siapa dia? Orang yang mengambil tu lah. Apapun, benda ni dah bagi kita semua pengajaran termasuk aku, HAHA. 

Dan tahniah jugak bagi yang dah mula bagi credit dan membuang doodle tu. :D

Sama- samalah kita jadikan ikhtibar ekk. Kasihan mereka yang bersusah payah memerah otak, kita pula senang- senang mengambil, ye dak? Dan aku pun nak minta maaf kat sini, kalau aku pernah buat orang sakit hati dan minta maaf jugak kalau aku mengambil hasil seseorang tu dan tak bagi credit. * tetiba * .

12 comments: